CARA ATASI JERAWAT DENGAN MUDAH DAN BERKESAN

Assalamualaikum semua..

Hari ni saya nak share mengenai masalah jerawat. Saya ni memang mempunyai muka berjerawat sejak darjah 6 lagi. Maklum la time baru mula hormon tak stabil datang. Hehehe. Sejak tu, dah macam-macam produk saya try.

Maklumla umi saya ni pantang tahu produk baru yang elok, semua dia nak suruh saya pakai. Tu yang kejap-kejap tukar facial cleaner. Ada yang kata, tak elok tukar-tukar pencuci muka. Entah la. Tapi end up nya muka saya tak baik pon. Still ada jerawat.


Sampai la baru-baru ni saya tukar ke produk sakeli. Selama ni semua produk yang saya guna adalah produk luaran. Ada sekali saya dapat ubat di klinik kulit. Tapi masih tak berkesan dan beri kesan sampingan. Tapi baru-baru ni saya dapat CARA ATASI MASALAH JERAWAT DENGAN MUDAH.

Hanya orang yang mempunyai masalah jerawat je yang paham perasaan saya. Bayangkan la time remaja, muda belia duk universiti tu semua nak kulit cantik. Jadi bila jumpa senior-senior tu tak ada la malu sangat. 

Tapi kita ni dah muka jerawat, nak angkat kepala tengok orang pon segan. Kadang-kadang sampai jadi low self esteem sebab muka banyak corak sangat. Bukan tu je. Kadang-kadang nak pakai tudung fesyen-fesyen sikit pon tak boleh. Tak sesuai dengan muka yang banyak parut jerawat.

So nak tahu tak apa jadi pada muka saya bila try produk sakeli ni?

Ok. Actually produk sakeli yang saya try ni adalah produk dalaman. Kata lainnya ia adalah suplimen. Bukan pencuci muka. Sebelum ni, saya pernah sekali pergi treatment di pakar kulit. (Kalau ada yang pernah dengar Pakar Kulit KO.) Tapi ada kesan sampingan. Kulit muka saya jadi kering. Sampai bibir-bibir pon kering. Tak boleh jadi. Saya pon stop pengambilan ubat dan treatment tu.



Nak jadi cerita, saya pon tukar lagi produk buat keseratuskalinya.. Hehehe. This time saya try makan produk shaklee. Untuk set kecantikan shaklee ni ada 5 produk yang boleh diamalkan. Tapi sebabkan saya nak cuba je dulu, saya hanya amik Vitamin C sebagai permulaan.

Saya konsisten makan vitamin C ni setiap hari. Maklumla saya sebagai isteri bekerja memang terdedah kepada banyak sumber pencemaran. jadi saya try la vitamin C ni untuk bersihkan segala kekotoran dalaman tu..

Tak sangka selang beberapa bulan saya makan Vitamin C ni, dah ramai yang tegur muka saya dah nampak bersih sikit dari sebelum-sebelum ni. Sejak tu baru saya perasan yang jerawat kat muka saya pon dah jarang keluar. Wahhh saya memang happy giler bila orang dah mula nampak perbezaan kulit muka saya.

 

Siapa la yang tak nak kulit muka macam model ni kan. Jadi, lepas je orang dah mula tegur perubahan kulit saya tu, saya mula amik suplimen-suplimen yang lain tu. 
  • Kerja selalu stress kan. Jadi nak elakkan sel-sel saya ni jadi stress jugak, saya amik B complex.
  • Muka dah bertahun-tahun tumbuh jerawat confirm ada parut kan. Jadi saya consume ESP untuk pertumbuhan sel-sel baru menggantikan sel-sel mati pada kulit muka saya tu. plus saya pon nak la kulit putih sikit kan. Hehe
  • Kadang-kadang hormon tak stabil saya tu datang, mula jerawat nak naik balik. Jadi saya makan GLA supaya hormon saya cool gitu.
  • Vitamin E? uish yang tu lagi dasyat dari vitamin C. Tak dapat disangkal lagi.

Oh ye.. suami saya pon mengalami masalah kulit yang sama dengan saya. Tapi semenjak saya mengamalkan Shaklee ni dia pon tumpang sama dan memang dah rasa perbezaannya.

"Kulit muka abang dah susah nak naik jerawat"
Haa macam tu komen dia lebih kurang. Bukan sahaja kulit saya tambah elok. Kulit suami saya pon sama-sama tambah elok. Kami pon live happily ever after. Hahaha. Dah tak ada la nak malu-malu , segan-segan sangat dah. Nak pakai fesyen apa pon dah boleh dah.

And.. No more low self esteem..



UNTUK PEMBELIAN SET INI <<KLIK SINI

Till we meet in the next entry
~~Happy Reading~~


Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "CARA ATASI JERAWAT DENGAN MUDAH DAN BERKESAN"

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top