CARA ATASI SENGGUGUT SAMPAI NAK PATAH PINGGANG

Assalamualaikum semua..

Siapa pernah kena senggugut? Sakit tak. Alhamdulillah sepanjang hidup saya, seingat saya, baru dua kali saya kena senggugut. Itu pon tak ada la sakit sangat. Tapi kadang-kadang saya tengok kawan-kawan senggugut sampai tertonggeng-tonggeng. Ada yang sampai menangis. Saya pernah jugak dengar senggugut ni sakit dia macam sakit nak bersalin. Tapi tak pasti la kesahihannya. Sebab saya pon jarang kena senggugut. Bersalin pon, baby keluar kot 'tingkap' hehhe.


Tapi akak dalam video ni sakit senggugut dia lagi teruk. Sampai nak patah dua pinggang dia katanya. Sampai dia sanggup buat perkara dalam video ni untuk atasi senggugut dia tu. Apa dia buat ye??


Ha.. dah tengok video tu? Cerita pasal senggugut ni, saya teringat satu kejadian. Bulan 12 hari tu, kawan saya ada bawa anaknya datang opis. Anaknya umur 12 tahun. Masa tu dia baru habis UPSR. jadi tak ada siapa nak jaga kat rumah. Anak nya ikut dia ke opis. Satu hari saya nampak anak dia menangis beria-ria. 

Saya tanya kawan saya tu:

Saya: Kak, kenapa anak akak tu?
Kawan: Dia senggugut.
Saya: La ye ke. Ngatkan nangis kenapa tadi. Kak, bagi la dia makan GLA.
Kawan: Oh, makan GLA. Nasib baik akak ada GLA kat opis ni.

(Dia bagi anaknya makan GLA, 2 biji)


2 jam kemudian...

Anak kawan: Nak pegi mana? (Tanya dengan muka yang girang)
Saya: Nak pegi beli makanan. Nak apa-apa tak?
Anak kawan: Tak nak. (Geleng sambil sengih)


Baru saya perasan yang dia dah boleh sengih-sengih.

Saya: Dah tak sakit ke?
Anak kawan: sengih je sebab dah tak sakit.



Saya pon tak sangka kesan GLA tu sangat cepat. Alhamdulillah dia dah tak senggugut lagi.
Siapa nak cuba set hilangkan senggugut boleh hubungi saya. Saya pasti lepas ni anda semua dah tak ada meringkuk-ringkuk, menonggeng-nonggeng kesakitan lagi. Siap boleh riang gembira lagi ketika datang bulan.

SAY NO TO PERIOD PAIN!

Jika ingin mendapatkan suplimen untuk ATASI SENGGUGUT boleh hubungi saya:

Your SIDPRO!
Hannah Farhana (ID 1176244) 
Pengedar Shaklee Melaka dan Seluruh MALAYSIA
No Tel: 0197000820
Email: sitinurfarhanaaa@gmail.com

COD area: Cheng, Pokok Mangga, Malim, Bandar hilir, Seri Negeri, MITC
Pos: SELURUH MALAYSIA

Till we meet in the next entry
~~Happy Reading~~

Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "CARA ATASI SENGGUGUT SAMPAI NAK PATAH PINGGANG"

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top