CARA ELAKKAN KEKEJANGAN KETIKA MENGANDUNG DENGAN BERKESAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Beberapa hari lagi baby girl saya, Amani Safiyyah dah nak masuk setahun. Ya allah.. I am soo exited.

Tetiba terasa rindu time dia kecik buat rasa nak mengandung lagi. Hehe. Bila teringat time mengandung ni, teringat la sakit-sakit manja time mengandung. Antaranya sakit pinggang, kejang kaki dan macam-macam lagi sakit yang lain.

Masa saya mengandungkan amani dulu, saya suka tanya-tanya pengalaman kawan-kawan kat opis. Maklumla first time. Hehe. Adaa je soalan saya nak tanya. Kawan- kawan pon bila saya tanya soalan, dorang seronok je nak bercerita pengalaman dorang.


SET IBU MENGANDUNG YANG OHSEM << KLIK SINI

Salah satu pengalaman yang dorang cerita ialah sakit pinggang dan kejang. Time kena ni, memang husband la jadi mangsa. Tolong picitkan. Hehe. Ada jugak yang suami nya malas nak bangun tolong picit. Terpaksa la picit sendiri.

Yang suami tolong picitkan tu ok la kan. Tapi esok suami bangun muka monyok sebab tak cukup tidur. Daahh bad mood.
"Sebab tu ibu mengandung kena banyak minun susu." Ini antara dialog kawan-kawan.
Oh no!! Saya memang tak reti minum susu. Masa kecik pon minum susu asyik muntah. Habis tu macam mana nak minum susu masa mengandung ni??

Nasib baik saya tahu sumber kalsium yang lebih bagus berbanding susu. Saya makan sumber kalsium semulajadi. Tak ada unsur sintetik atau tiruan dalam nya. Nak makan pon senang. Tonggeng je botol. Masuk mulut. Telan. Sebab ianya berbentuk pil.

Of kos la kena minum air. Kalau tak kang tercekik pulak. Hehe. Nak tahu apa??

Kakak dalam video ni ambik sumber kalsium yang sama dengan saya. Kakak ni lagi hebat. Siapa boleh panajt Candi Borobodour kat Jogjakarta tu lagi. Mengandung Tujuh bulan tuh..



Ibu mengandung pun boleh kuat jalan & kuat panjat tau. Bukan takat kuat makan dan kuat tidur je. Cerita dongeng macam ni biasa dengar daripada mak atau nenek je kan? Nah, ini kisah mak moden.



Ini lah yang saya makan sampai sekarang. Jadi sepanjang mengandung, alhamdulillah saya hanya kejang kaki 2 kali sahaja. Sakit pinggang tak pernah kena lansung. Syukur sangat. Saya memang maintain makan Ostematrix ni sampai la saya melahirkan.



Nasib baik jugak saya makan Ostematrix ni, tak ada la suami saya kena bangun malam-malam tolong picitkan. Sakit pinggang pon tak ada, jadi tak ada masalah nak buat kerja-kerja office ke kerja dapur ke..

Bukan tu je. Disebabkan best nya makan Ostematrix ni, sampai sekarang saya masih mengamalkan sumber kalsium ohsem ni. Maklum la ibu menyusu lagi la perlukan kalsium yang tinggi. Nak share dengan anak lagi, hilang time period lagi. For sure kena ada kalsium backup. heheh



Till we meet in the next entry
~~Happy Reading~~


Share this article :
+
Previous
Next Post »
0 Komentar untuk "CARA ELAKKAN KEKEJANGAN KETIKA MENGANDUNG DENGAN BERKESAN"

Terima kasih diatas komen saudara/saudari yang dikasihi. Saya amat menghargainya.

Terima Kasih Komen Anda
 
Template By. Kunci Dunia - Designed By sensasi2020
Back To Top